tiistai 8. helmikuuta 2011

21 Guns - Green Day

21 Guns

Noniin.. Kerrankin olis pieni inspis kirjoittaa vähän lisää taas.. En vaan saa millään ikinä aikaseks. Nyt meinaan kirjottaa viimeset jutut meidän Las Vegasin matkasta ennen kun taas siirryn päivittämään normaaleja kuulumisia.

Mihis jäätiin...Niin olin syöksymässä maata kohti vauhdilla 255m/~18 sekunissa. Mä en muista edes pelkääväni siinä vaiheessa kun maa oli vastassa viiden viimesen metrin sisällä. Oli vaan jotenkin niin huikee. Silmät pyöreinä putosin polvilleni ja hengitin sen tyypin ottaessa kiinni valjaista ja laskemalla mut irti. Sit piti hymyillä ja vilkuttaa kameralle.. Se oli sen arvoista. Iskä ja äiti.. jos mennään käymään Vegasissa.. tiedätte mihin mennään.. Lupasin jo äitille et sen ei tarvi hypätä. Mun hypyn jälkeen katottiin vielä kun Pedro hyppäs alas.. Se ei näytä niin pahalta alhaalta päin katottuna. Niin kun edellisessä tekstissä kirjotin, se valjaiden kireys siinä hyppyvaiheessa antaa ihmeellistä turvan tunnetta. Huomasin myöhemmin et mulle jäi kivat mustelmat niistä.. ja vatsalihakset kramppas. Urpo fiilis.

Mut me oikeesti tehtiin se ^^ mä oikeesti tein sen. Sit sen hypyn jälkeen haluttiin mennä testaamaan ne kolme huvipuistolaitetta siellä huipulla. Mä en oikeesti uskonut itkeväni niissä sen hypyn jälkeen mut niin vaan kävi. Se raketti oli kaikista pahin. Joo korkeenpaikan kammo juu huvipuistolaitteessa 260 metrissä tai jotain. Ei elämä. Näkymät oli kyllä huikeet. Ei voi kun myöntää. Sit siinä järkyttävässä kiikkulaudassa reunan yli mä itkin. Se oli niinkun normaali vuoristorata tsydeemi vaunu joka keikauttu reunan yli ja hilas takas ja lisää alas hitaasti ja nopeesti. Mä itkin ja meidän vara-äiti itki. Siinä viimesessä vaan istuttiin ringissä ja koko hoito rupes pyörimään tyhjän päällä ja kallistamaan kasvot edellä maata kohti. Se oli järkyttävä..... Ne turvakaiteet oli vaan tos jalkojen päällä ettei edes olkapäiden yli. Mutta se oli silti kaikista miedoin noista. Aimee, Pedro, Christian ja Deb lähti tekemään toista kierrosta mut mä jäin suosista oottamaan sinne ja ihailemaan näköalaa. Mulle se huvi ja adrenaliini riitti.

Mä en nyt muista missä järjestyksessä näitä juttuja tehtiin, mutta ei sen kai niin väliä. Enkä mä nyt edes muista mitä mä kerroin edellisessä postauksessa.

Lauantai iltana oli tiedossa Mandalay Bayssa Leijonakuningas broadway show <3 käytiin edellisenä iltana vai aikasemmin ihastelemassa teatteria. Aivan mielettömän upea. Sinä päivänä vissiinkin käytiin katsomassa Body Exhibition Luxorissa. Se oli samalla aivan järkyttävä ja tosi hieno. Siis jotkut ihmiset lahjoittavat tosiaan ruumiinsa tieteelle ja sit ne päätyy näyttelyvetonaulaks kuivattuna, viipaloituna ja säilöttynä. Ei nättiä. Kuvia ei saanut ottaa, mut ihan hyvä kai. Ne jutut oli oikeesti hienoja, mut silti mua kuvotti. Siellä oli yhteensä muistaakseni 7 kokonaista ruumista liimattunatuettuna oikeisiin asentoihin ja sit kaikkia osia oli nimetty ja selitetty miten keho toimii ym. Sisäelimet oli erikseen. Lihakset, luut, aivot, verisuonistot, erilaisia sairauksia eri elimissä, miehet & naiset, mut kaikkein pahin oli kyllä se sikiö huone. Hyi kamala. Vieläkin haluaa itkettää. Niitä oli siellä säilöttynä purkeissa ja kaikkea ja selitetty kehittymistä ihan pienestä alkiosta lähtien. Ugh. Ei nättiä. Oheistuotteet oli ihan jänniä.

Hmmmmh. Mitäs sitten. Me lähettiin käymään vähän ostoksilla, kierreltiin ympäriinsä ja meillä oli pari tuntia ennen sitä teatteria ja Deb kysy et mitä halutaan tehdä. Minä ja Aimee jäätiin sille kadulle. Käytiin Hard Rock Cafessa, Coca Cola storessa, M&M, sit syömässä vähän sushia jossain.. Meillä oli jotain puoli tuntia aikaa ennen kun oli tarkotus nähdä Mandalay Bayssa ja keksittiin et kävellään sinne. Juu fiksu idea. Järkyttävä määrä ihmisiä ja matka oli paljon pidempi kun ees tajuttiin. No lopulta oltiin siellä ja soitettiin Debbielle ja se oli jumissa ruuhkassa poikien ja lippujen kanssa mut me ehdittiin kuitenkin ajoissa. Odotellessa syötiin Aimeen kanssa jäätynyttä jugurttia? Musta se oli kyl sorbettia, maun sai valita ite ja laittaa koneesta ja sit kaikkia eri hedelmiä ja karkkeja ja kaikkea tiskistä. Se oli nam.

Vihdoin päästiin sinne teatteriin kun saatiin porukka kasaan ja näytös alko. Voi olispa saanut nauhottaa. Se oli kyllä ihan mielettömän mahtava! Hämmensi kun jutut oli melkein kun suoraan siitä piirretystä ja kaikki eläinkohtaukset oli toteutettu aivan upeasti. Simballa ja Mufasalla ja muilla jellonilla oli sellaset jännät maskit pään päällä jotka liikku liikkeiden mukaan ja "antiloopit" oli puisia nukentapasia joita liikutti tanssijat siinä näyttämöllä. Se oli hauska ja laulut oli upeita, musiikki oli kaunista. Kaikenkaikkiaan loistavasti toteutettu kokonaisuus. Kaikkia kohtauksia ei ollut ees näytetty vaan ne näyteltiin "nukketeatterina" kankaan takana. Hieno kokemus :)

Esityksen jälkeen lähettiin lisää kaupungille ja kiertämään ostareita kun Aimee halus. Ekaks kyllä käytiin muistaakseni katsastamassa suklaaputous Bellagiossa ja se vesivaloshow. Oli  hieno. Sit nähtiin yhdet häät. Ja taas napattiin Aimeen kavereita mukaan. Meinas jo palaa hihat sen touhun kanssa. Ekaks mentiin muistaakseni  Venetiaan. Käytiin syömässä ja sit noi katos omille teilleen ja minä ja Deb kuljeskeltiin ihailemassa sitä sisätilajokea ja gondolijuttua ja järkyttävän pitkää jonoa. Se tyyppi joka sitä veti laulo jopa. Oli hienoa. Otettiin vähän kuvia. Se paikka oli todella upea.. Kaunis ostari.. JOka näytti ihan siltä kun olis ollut ulkona. Äiti sä rakastaisit sitä. Löydettiin Debin kanssa yks tosi hieno kauppa. Ne myi kaikkia "vanhoja" teatterimaskeja. Masquerade? Siis noita keskiajan naamioita. Niiiiiiiin JÄRKYTTÄVÄN kauniita, mutta kalliita. Kaupassa ei saanut ottaa kuvia mut otettiin kuitenkin ovelta xD  Sit käytiin jollain muulla ostarilla ja Debillä meinas ruveta kiehumaan. En just nyt tällähetkellä muista missä käytiin mut me ruvettiin olemaan valmiita nukkumaan. Ainiin, me käytiin vielä ennen tosi isossa matkamuistomyymälässä.

Viimenen päivä alko vähän kiireessä mut kuitenkin sitä ennen ehdittiin käydä viimesen kerran Stratospheren huipulla ja ostin vegas paidan sit siinä hotellin ostarissa vähän kiertämässä. SIt käytiin testaamassa kerran se New York New Yorkin vuoristorata :) oli ihan huippu. Sit vielä mentiin Fashion Show ostarille kun Aimee rupes mököttämään.. mä en vaan tajua.

Lento Las Vegasista oli myöhässä jonkun reilun tunnin verran vissiin lumimyrskyn takia tai jotain. Lopulta kuitenkin päästiin takas Missoulaan ja käytiin sit vielä syömässä Ihopissa ennen kun lähettiin ajamaan takas kotiin. Oli tosi kiva reissu :)

Pieni tarina tohon kappaleeseen. Oon kuullut sen monta kertaa radiosta, mutten koskaan tiennyt et se oli Green Dayltä ja sit kun ruvettiin laulamaan sitä kuorossa niin oli ihanaa kun tykkään tosta kappaleesta tosi paljon. Tänään oli koelaulut soolo osuuteen tohon kappaleeseen joka esitetään kevät konsertissa. Mä tein tyhmän virheen ja menin kokeilemaan. Nyt toivon etten olis tehnyt sitä. Se ei ollut mikään kauheen paha katastrofi, mutta toivon etten saa sitä osaa. TOivottavasti ms. Kendall näkee et oon ihan liikaa stressaava soolo osuuksiin. Mut mä kokeilin. Kuunnelkaa. Se on ihana kappale vaikkei sen merkitys oo ihan vielä mulle kokonaan auennut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti